Carrer de Mar, 44 - 08397 Pineda de Mar

937 623 292

Educació infantil

Educació Infantil (I3, I4 i I5)

Durant els primers anys d’escolarització tenen lloc grans descobriments en la vida de l’infant. En aquesta etapa, oferim als nens i nenes una educació propera i familiar, rica en recursos vivencials, pràctics i multilingües.

A educació infantil utilitzem metodologies d’enfocament globalitzat que afavoreixen un aprenentatge cooperatiu, lúdic i significatiu. L’objectiu és donar resposta a les necessitats i inquietuds dels nens i les nenes perquè siguin infants curiosos, lliures i crítics, tot mantenint una mirada de respecte i empatia.

Projectes de l’etapa

Ambients d'aprenentatge internivells         

Creem espais i ambients d’aprenentatge pensats i estructurats per facilitar que els infants puguin construir el seu propi aprenentatge a partir de la interacció amb l’espai, els materials i els companys/es.

En aquests ambients, els nens i les nenes poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar entre ells.

Projectes d’aprenentatge

Partint dels coneixements previs i les inquietuds dels infants, cada grup-classe construeix els seus coneixements al voltant d’un tema relacionat amb el seu entorn més immediat o el seu interès. Al mateix temps, els nens i nenes adquireixen noves habilitats com la formulació de preguntes, la curiositat per saber o la recerca d’informació.

Matemàtiques vivencials

Mitjançant el joc i la manipulació directa de diferents materials, els nens i les nenes aprenen les qualitats del món que els envolta i adquireixen habilitats com són quantificar, comparar, relacionar, repartir, classificar…

Lectoescriptura

Endinsem els infants en el màgic món de les paraules de forma significativa amb activitats lúdiques i dinàmiques, com les que parteixen del propi nom, els coneixements fets en els projectes d’aprenentatge o la descoberta de les diferents lletres…

Escola verda

A educació infantil prioritzem la consciència de no generar residus amb petites-grans accions com el reciclatge dels residus generals. A més, tenim cura de les plantes de l’aula i fomentem una alimentació saludable.

Emocions

Ens proposem educar la vessant emotiva i social dels infants tot fomentant capacitats, actituds i habilitats que els permetin viure i conviure amb si mateixos i en societat. Per aconseguir-ho, treballem l’autoconeixement i l’autogestió de les emocions a través de contes, jocs i dinàmiques.

Petits grans artistes

Fomentem l’art i la creativitat a partir de les obres de diferents artistes al llarg de tot el cicle d’educació infantil.

Protagonista de la setmana
Aquesta activitat d’expressió oral també promou l’educació afectiva i emocional dels infants. Cada setmana un alumne és el protagonista i ha d’explicar aspectes de si mateix i de la seva família. Per arrodonir l’activitat, la família ens visita a l’aula i porta a terme alguna dinàmica amb els infants.
Juguem en família
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a través del joc millorant la relació família-escola. L’activitat també permet potenciar el pensament logicomatemàtic en els infants, aprendre a respectar les normes del joc i tolerar la frustració, entre altres habilitats.
Petits científics

Amb aquest projecte iniciem els nens i les nenes en el mètode científic i el pensament crític a partir de la realització de petits experiements adequats a la seva edat.

Aprenentatge-Servei (ApS)

Creiem en el valor de l’aprenentatge cooperatiu i en el potencial educatiu quan grans i petits aprenen de forma conjunta. Per això, a educació infantil realitzem activitats amb els padrins i les padrines dels alumnes més grans de l’escola. Es tracta d’una activitat educativa que s’engloba an la metodologia Aprenentatge-Servei (ApS) i amb la qual fomentem les relacions intergeneracionals i l’intercanvi de coneixements, vivències i experiències.

Robòtica (projecte TÀCtil)

En un món cada cop més tecnològic, considerem la necessitat d’alfabetitzar digitalment els infants ajudant-los a seleccionar, processar i organitzar la informació. A les aules d’educació infantil utilitzem Bee-Bots amb la finalitat d’introduir els nens i nenes en la robòtica i el llenguatge computacional, així com pantalles tàctils per apropar-los al món digital.

Projectes solidaris

Al llarg del curs, impliquem els nens i nenes d’infantil en diverses campanyes solidàries que tenen lloc a l’escola, com la recollida d’aliments per a Càritas que els alumnes de 6è organitzen cada any per Nadal o en el projecte Camerun d’Anunciata Solidària, amb el qual recollim fons per a la rehabilitació d’una escola en aquest país.

Blogs I3, I4 i I5

Cada classe D'Educació Infantil disposa d'un blog on van penjant les activitats més destacades que es van fent. 

L'adreça es comparteix únicament amb les famílies de la classe.

Activitats complementàries

Com a escola concertada, a FEDAC Pineda oferim una sèrie d’activitats complementàries que reforcen el nostre projecte educatiu i ens ajuden a formar alumnes encara més competents globalment.

A l’etapa d’educació infantil, les activitats complementàries són:

  • LEM: Lideratge personal
  • Emmaús (Interioritat)
  • Oratòria
  • Let's Play! (en anglès)
  • ArtTIC (Art i tecnologia)

Consulta els detalls de les activitats complementàries al pdf.

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola.