Carrer de Mar, 44 - 08397 Pineda de Mar

937 623 292

Educació infantil

Educació Infantil (I3, I4 i I5)

Durant els primers anys d’escolarització tenen lloc grans descobriments en la vida de l’infant. En aquesta etapa, oferim als nens i nenes una educació propera i familiar, rica en recursos vivencials, pràctics i multilingües.

A educació infantil utilitzem metodologies d’enfocament globalitzat que afavoreixen un aprenentatge cooperatiu, lúdic i significatiu. L’objectiu és donar resposta a les necessitats i inquietuds dels nens i les nenes perquè siguin infants curiosos, lliures i crítics, tot mantenint una mirada de respecte i empatia.

Projectes de l’etapa

Ambients d'aprenentatge internivells         

Creem espais i ambients d’aprenentatge pensats i estructurats per facilitar que els infants puguin construir el seu propi aprenentatge a partir de la interacció amb l’espai, els materials i els companys/es.

En aquests ambients, els nens i les nenes poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se i interactuar entre ells.

Projectes d’aprenentatge

Partint dels coneixements previs i les inquietuds dels infants, cada grup-classe construeix els seus coneixements al voltant d’un tema relacionat amb el seu entorn més immediat o el seu interès. Al mateix temps, els nens i nenes adquireixen noves habilitats com la formulació de preguntes, la curiositat per saber o la recerca d’informació.

Matemàtiques vivencials (InnovaMat)

Mitjançant el joc i la manipulació directa de diferents materials, els nens i les nenes aprenen les qualitats del món que els envolta i adquireixen habilitats com són quantificar, comparar, relacionar, repartir, classificar…

Lectoescriptura

Endinsem els infants en el màgic món de les paraules de forma significativa amb activitats lúdiques i dinàmiques, com les que parteixen del propi nom, els coneixements fets en els projectes d’aprenentatge o la descoberta de les diferents lletres…

Escola verda

A educació infantil prioritzem la consciència de no generar residus amb petites-grans accions com el reciclatge dels residus generals. A més, tenim cura de les plantes de l’aula i fomentem una alimentació saludable.

Emocions

Ens proposem educar la vessant emotiva i social dels infants tot fomentant capacitats, actituds i habilitats que els permetin viure i conviure amb si mateixos i en societat. Per aconseguir-ho, treballem l’autoconeixement i l’autogestió de les emocions a través de contes, jocs i dinàmiques.

Petits grans artistes

Fomentem l’art i la creativitat a partir de les obres de diferents artistes al llarg de tot el cicle d’educació infantil.

Protagonista de la setmana
Aquesta activitat d’expressió oral també promou l’educació afectiva i emocional dels infants. Cada setmana un alumne és el protagonista i ha d’explicar aspectes de si mateix i de la seva família. Per arrodonir l’activitat, la família ens visita a l’aula i porta a terme alguna dinàmica amb els infants.
Juguem en família
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a través del joc millorant la relació família-escola. L’activitat també permet potenciar el pensament logicomatemàtic en els infants, aprendre a respectar les normes del joc i tolerar la frustració, entre altres habilitats.
Petits científics

Amb aquest projecte iniciem els nens i les nenes en el mètode científic i el pensament crític a partir de la realització de petits experiements adequats a la seva edat.

Aprenentatge-Servei (ApS)

Creiem en el valor de l’aprenentatge cooperatiu i en el potencial educatiu quan grans i petits aprenen de forma conjunta. Per això, a educació infantil realitzem activitats amb els padrins i les padrines dels alumnes més grans de l’escola. Es tracta d’una activitat educativa que s’engloba an la metodologia Aprenentatge-Servei (ApS) i amb la qual fomentem les relacions intergeneracionals i l’intercanvi de coneixements, vivències i experiències.

Robòtica (projecte TÀCtil)

En un món cada cop més tecnològic, considerem la necessitat d’alfabetitzar digitalment els infants ajudant-los a seleccionar, processar i organitzar la informació. A les aules d’educació infantil utilitzem Bee-Bots amb la finalitat d’introduir els nens i nenes en la robòtica i el llenguatge computacional, així com pantalles tàctils per apropar-los al món digital.

Projectes solidaris

Al llarg del curs, impliquem els nens i nenes d’infantil en diverses campanyes solidàries que tenen lloc a l’escola, com la recollida d’aliments per a Càritas que els alumnes de 6è organitzen cada any per Nadal o en el projecte Camerun d’Anunciata Solidària, amb el qual recollim fons per a la rehabilitació d’una escola en aquest país.

Blogs d'I4 i I5

Si voleu accedir als blogs de les classes d'I4 i I5 per veure les activitats més destacades, cliqueu els enllaços:

BLOG D'I4

BLOG D'I5

Activitats complementàries

Com a escola concertada, a FEDAC Pineda oferim una sèrie d’activitats complementàries que reforcen el nostre projecte educatiu i ens ajuden a formar alumnes encara més competents globalment.

A l’etapa d’educació infantil, les activitats complementàries són:

  • Lideratge personal: LeaderInMe (LEM)
  • Interioritat: TUtopia
  • Oratòria
  • EsKcs
  • Art i tecnologia: ArtTIC

Consulta els detalls de les activitats complementàries al pdf.

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola.