Carrer de Mar, 44 - 08397 Pineda de Mar

937 623 292

ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE A ED. INFANTIL

ELS AMBIENTS D’APRENENTATGE A ED. INFANTIL

En els últims anys el món de l’educació està vivint grans transformacions metodològiques i una d’elles és la dels ambients d’aprenentatge, els quals busquen desenvolupar i estimular certes capacitats i habilitats d’una manera lliure, creativa i autònoma per part dels infants.
Els ambients d’aprenentatge a Educació Infantil consisteixen en espais físics estimulants dissenyats i estructurats d’una manera visual i atractiva on els infants es puguin desenvolupar de manera autònoma.

Així mateix, aquests espais estan nodrits amb una gran diversitat de materials pensats, creats i col·locats específicament amb l’objectiu de fomentar la curiositat, la creativitat, l’exploració, la manipulació i l’experimentació, tot contribuint en el desenvolupament integral de les seves capacitats, habilitats i pensaments a través de diverses propostes lliures.

D’altra banda, un dels grans objectius dels ambients d’aprenentatge és la interacció entre iguals, tot barrejant infants d’I3, I4 i I5, tot promovent la col·laboració i el treball en equip, desenvolupant habilitats socials i emocionals dins d’un ambient afectuós i segur on els infants se senten còmodes i confiats, la qual cosa facilita l’expressió comunicativa i emocional.

En resum, a l’escola apostem pels ambients d’aprenentatge a l’Educació Infantil, ja que promouen el desenvolupament integral, fomenten la curiositat, la creativitat i el pensament crític, són un gran mitjà d’autonomia, afavoreixen l’establiment de relacions positives i s’adapten als diferents estils i ritmes d’aprenentatge, tot establint fonaments positius per al seu futur aprenentatge i èxit.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website